The Shadow Conspiracy är långt ifrån "pinnad"

Som de flesta som kört bmx ett tag råkar ut för att pedalerna förlorar sitt grepp, antingen av för mycket skit på pedalerna eller genom som det för mig ofta har hänt att man slår av de små utbytbara grepp-pinnarna. Genom en väl genomarbetad design har nu Shadow conspiracy kommit med pedalen "Shadow Nostra" som har en plattform med bra mönster som gör det svårare för skit att fastna samt en helt ny design på pinns:en. De har då gjort det möjligt för pinns:en att skruvas i och ur från samma håll genom en insex-fattning på båda hållen. Detta gör att man slipper skruva ner slitna pinns genom pedalen med risk för att förstöra gängorna. Så en klar förbättring på denna väldigt utsatta komponent är varmt välkommen och jag är övertygad om att det kommer dyka upp liknande design på betydligt fler tillverkares pedaler inom kort. Så bra jobbat!


Nostra Pedal
Källa:
TheShadowConspiracy

Kommentarer
Postat av: Wictor

det med "pinns:en" är inget nytt, odyssey har haft det grymt länge, mohahah! pedalerna är en kopia av odysseys, ha det gött hanky

2007-10-12 @ 14:15:54
Postat av: Hanky

Vilken modell är det som har det? Tycker bara lite synd om mig själv eftersom jag inte har den funktionen på mina Animal - Steve Hamilton pedaler...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback