Snutens kommentar: "Där hade du tur"

Ja sällan är väl den lycka som varar. Tog en tur till kompisen igår med MC:n och stannade där en knapp halvtimme till ungefär 20.30. På väg därifrån lyckades jag med bedriften att bli klockad i en hastighetskontroll som olyckligtvis hade satts upp där 10min tidigare. 2400kr i böter för 13 km/h för fort på 30-sträckan jag precis kört ut på och som jag fortfarande accelererade på var inte någon skön känsla direkt. Antar att det plötsligt gick ytterligare en slant till MC-högen. :D Snuten tyckte att jag hade tur som inte han upp i mer hastighet och att jag bara var 8km/h från att bli av med lappen.

Det hela kändes ännu mer jobbigt när när batteriet i polisens laser la av efter ca: 3minuter efter att de klockat mig. De blev då tvugna att pilla med det där en bra stund, ca: 10min (ungefär så länge som det tog för att skriva min böteslapp). Så näää något flyt hade jag inte på min andra dag med MC-kort, men jag ser det hela som en läxa som jag inte fick lära mig ordentligt på trafikskolan. Men att det skulle vara så dyrt hade jag inte räknat med, typ tre dubbellektioner á 900kr på bara 10 minuter. Lesson learned, don't speed... yeah right!

Kommentarer
Postat av: Lasse

Det är lika bra att du håller dig till din bmx helt enkelt.

Postat av: Hanky

Jo, du har nog rätt... svårt att komma upp i 43km/h med BMXen på 30 meter. :D

2007-10-12 @ 12:05:24
URL: http://www.bmxer.se
Postat av: Wictor

Va fan kör du för fort på en 30 sträcka för? du vet bättre än då hanky, rätt åt dig mannen ;) ha det så kul ;) ses!

2007-10-12 @ 14:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback