MC-kort för under 10.000kr

Så där, då var äntligen det avklarat. 2 månader, 50mil och 7 övningslektioner senare så var jag en körkortsbehörighet rikare. Körde upp på vägverkets sista dag för uppkörning på MC och klarade mig helt fläckfritt genom uppkörningen. Känslan då jag hörde "Godkänt" var helt obeskrivbar och blev en av årets absolut lyckligaste dagar.

Så här mycket kostade mitt MC-kort:
Handledare för övningskörning: 900kr
Övningskörning Ca: 50mil, bensin: 350kr
Teoribok för MC:250kr
Teoriprov: 350kr
MC-Lektioner: 6400kr
Uppkörning: 840kr
____________________________________
Totalt: 9.090kr

Räkna sedan med att lägga ca: 12.000kr på utrustning (MC-ställ, lås, hjälm, handskar, ryggskydd, stövlar, halsduk osv) för att få bra grejer.

Min förstahoj blev som tidigare visat med bild en 20 år gammal Honda VFR 750. MC:n möjliggjorde med sin ålder att jag kunde teckna en Classica-försäkring (1644kr/helår helförsäkring) samt att MC:n blev både billig i inköp som en bra investering som behåller värdet.

Helt underbart! Nu väntar jag bara på sommaren... :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback