Kraftigare 2-hjuling på ingång...

Äntligen har jag fått tummen ur och gått och köpt mig en MC. Har under många år haft funderingar på att skaffa mig en motorcykel och ta MC-kortet men aldrig kommit till skott. Har haft många och långa funderingar på vilken typ av motorcykel jag skulle köpa och jag har gått från extrema R-maskiner som R-1:an och de allra senaste modellerna av Honda CBR vidare till offroad-hojar som Affrica Twin. Slutligen så kom jag fram till något av en kompromiss och skaffade mig en sportigare touringhoj, Honda VFR 750 -87. En bra kombination av skön körställning för längre resor men som även inbjuder till att hänga på R-hoj åkarna. Så nu är mina besparingar lagda på hojen och utrustningen blev relativt dyr den med. Men det känns så skönt, helt underbart faktiskt. Så förmodligen kommer större delen av torsdagen att gå till att fixa och polera skönheten. Anledningen till att det blev just denna årsmodell från 87 och inte en nyare var för att kunna teckna en classica-försäkring och komma undan med 1644kr/år för en helförsäkring. En vanlig försäkring på mig utan kort hade annars legat en bra bit över 20.000 för en nyare modell. Här har ni i alla fall bilden på den, och nej, jag säljer den inte... :)

Honda VFR 750

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback