Är lyrisk

Efter en jobbig vecka utan cykling, feber och sjukskrivning från jobbet fick jag äntligen upp humöret igen. Var och köpte alla mc-kläder, skydd osv och fick ta mig en tur igår kväll. Det var till en början lite ovant med drygt 200kg under sig mot de 11.5 kg som jag i vanliga fall kör runt på :)

Farsan min ställde snällt upp som handledare och låg bakom mig i bilen med full kontroll över mitt beteende. För att kunna övningsköra på detta sätt krävs det att man har en väl fungerande kommunikation mellan handledare och den som övningskör. Detta löste vi smidigt genom att jag tog på headset, kopplade in telefonen, ringde farsan och then we were off!  Eftersom båda har schyssta abbonnemang med 3000 minuter att ringa för varje månad så blir detta en billig och effektiv lösning.

full skyddsutrustning och övningskörning är kul...
källa: www.pecam.org

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback