Street/park-session

Efter en helskön grillkväll på lördagen så var det dags att ta det lite lugnare på söndagen. Kände att jag behövde ladda batterierna och vad gör inte det bättre än frisk luft och underbart vårväder! Tog BMXen och drog ut med både filmkamera och kamera för att försöka få lite skönt material på polarna. Visade sig att det inte var många som var hemma då de dragit på en BMX-tävling i Linköping. Hur som helst så blev vi ändå några, ruggigt soft. Idag var det ingen som maxade, allra minst jag. Jag hade ju siktet inställt på att softa tungt... inget maxa idag för min skull... Efter en kort street session med lite wallrides och skevt hjul som behövde riktas så drog vi till parken och nötte lite på bl.a. 180-tiretap-barspinns. Kändes som det var ungefär så mycket som jag pallade med.

Beställde även lite BMX-prylar från USA härom dan och hoppas nu att det inte tar allt för lång tid innan de kommer. Kan knappt vänta tills jag får det nya bromshöljet, verkar så helskönt. Beställde även ny sadel, bromsklossar, vevlager, kedjebrytare, flybike-broms både fram och bak osv. Kedjebrytaren kommer få bekänna färg då jag måste korta min Shadow Conspiracy-kedjan, förra gången så försörde jag 2st och fick ändå inte isär den. Ungefär lika stark som Chuck Norris, och han är stark... hehehe... Så valet föll på Park Tools (CT-7) som tydligen skall vara ruggigt bra. Sängen kallar, måste gå, keep on rolling!

image7
Litet drev och fet kedja är respekt! Aaaight...


Kommentarer
Postat av: Eassy Rider

...fitt-bike, nice märke - RESPEKT! Dunka upp mer filmer från tävlingar/trix...

2007-04-02 @ 15:50:50
Postat av: Hanky

Visst är FitBike ett schysst märke! Angående fler filmer så kommer det att dyka upp allt eftersom då jag varit och filmat... Tänker lite senare lägga upp fler sekvenser på enstaka trix, kan säkert vara lärorikt eller kul på något sätt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback