Ny film ligger ute på BMXer...

Igår skyndade jag mig hem efter jobbet, kände mig laddad... Käkade snabbt, stoppade ner filmkameran i väskan, tog cykeln från hallen, slängde in den i bilen och drog till parken. Orkade faktiskt inte cykla bort trots att det är högs 10min. Kom fram, dessvärre ganska sent. Klockan hade redan blivit 18 och det började faktiskt bli ganska kallt. Började med att filma de andra lite, men efter ett tag så var det dags att själv ta tag i styret... Började att värma upp med gamla innötta trick, men efter lite övertalning så var det till att prova på tire-tap på subboxen. Dvs en uppbyggnad en bit in på plattformen över quarterpipen. Så det var bara att satsa friskt och köra på, 10:e försöket satte jag den första, ganska scatchy dessvärre. Två försök senare så satt den första riktigt cleana. Var riktigt nöjd med mig själv... hade haft en del problem med "gapet" mellan subboxen och coupingen...

Idag borde det inte vara lika jobbigt med subboxen och skall prova på en manual, dvs. snäppet jobbigare. Funderar även på när jag skal ge mig på att köra på air's, har fet respekt för dem i nuläget. Hang-gapade tungt för ett tag sedan och det var en mindre skön känsla... Men va f**n, jag får ju sluta lipa nu... Jag får nog börja säga som min kompis uppe ifrån Sthlm sa, "Jag gasar tills det rasar"...

Forever BMX!
image9
Randy Taylor tailwhips to a double peg stall on the sub box.  credit:
Fat Tony  (www.bmxonline.com)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback